Широкият обхват на телевизията го прави мощна и привлекателна среда за
рекламодатели. Много телевизионни мрежи и станции продават блокове време за
излъчване на рекламодатели ("спонсори"), за да финансират своите програми.
Телевизионни реклами (наричани по различен начин телевизионна реклама, реклама
или реклама на американски английски и известни на британски английски като
реклама) е обхват от телевизионни програми, произведени и платени от
организация, която предава съобщение, обикновено за пускане на пазара на продукт
обслужване. Приходите от реклама осигуряват значителна част от финансирането за
повечето частни телевизионни мрежи. По-голямата част от телевизионните реклами
днес се състоят от кратки рекламни спотове с дължина от няколко секунди до
няколко минути (както и рекламни реклами с продължителност на програмата).
Рекламите от този вид се използват за популяризиране на голямо разнообразие от
стоки, услуги и идеи от началото на телевизията.
Ефектите от телевизионната реклама върху гледаната публика (и ефектите на
масовите медии като цяло) са обект на философски дискурс от такива светила като
Маршал Маклуън. Гледаемостта на телевизионните програми, измерена от компании
като Nielsen Media Research, често се използва като показател за поставяне на
телевизионна реклама и следователно за тарифите, начислявани от рекламодателите
за излъчване в рамките на дадена мрежа, телевизионна програма или час от деня
(наричана „част от деня“). В много страни, включително САЩ, рекламите на
телевизионни кампании се считат за необходими за политическа кампания. В други
страни, като Франция, политическата реклама по телевизията е силно ограничена,
докато някои страни, като Норвегия, напълно забраняват политическата реклама.
Първата официална платена телевизионна реклама беше излъчена в САЩ на 1 юли 1941
г. над нюйоркската станция WNBT (сега WNBC) преди мач за бейзбол между Бруклин
Доджърс и Филаделфия Филис. Обявлението за часовници Bulova, за които компанията
е платила от $ 4.00 до $ 9.00 (отчетите варират), показва WNBT тестов модел,
модифициран така, че да изглежда като часовник с стрелки, показващи времето.
Логото на Bulova, с фразата "Bulova Watch Time", беше показано в долния десен
квадрант на тестовия шаблон, докато втората стрелка се завъртя около циферблата
за една минута. Първата телевизионна реклама, излъчена във Великобритания, беше
по ITV на 22 септември 1955 г., рекламираща паста за зъби Gibbs SR. Първата
телевизионна реклама в Азия беше излъчена по телевизията Nippon в Токио на 28
август 1953 г., рекламирайки Seikosha (сега Seiko), която също показваше
часовник с текущото време.